Luni, 10 Iunie, am plecat din Bangkok sa vedem temple vechi, facute de Khmeri. Aveam un plan ambitios – Bangkok – Lopburi – Si Ayutthaya – Pattaya, primele doua orase fiind in nord, iar ultimul in sud, pe malul marii.

Deoarece suntem 4-la-legatura, ne-a fost mai rentabil sa inchiriem un taxi toata ziua decat sa mergem cu trenuri si autobuse asa ca, la 6 si jumatate dimineata incarcam bagajele in taxi.
Cam in 2 ore am ajuns in Lopburi, un orasel situat in nordul Bangkok-ului, la vreo 160+ km. Acolo am „campat” la gara, i-am zis soferului ca ne intoarcem in aprox 2 ore si am plecat la vizitat. Ne-a fost foarte usor sa ne luam dupa harta si descrierile gasite pe acest blog, si tare ne-a placut oraselul si templele:

Cel mai deosebit dintre ele a fost Prang Sam Yod, plin de maimute simpatice. Ce-i drept si prin oras era plin de maimute furacioase – pitica cea mare s-a luptat cu una pentru dreptul de proprietate asupra palariei de soare – a castigat pitica- dupa care s-a inarmat cu un bat de bambus si le-a pus la respect 🙂

Dupa aprox 2 ore si jumatate de vizitat Lopburi, eram in drum spre Ayutthaya, putin mai la sud, la vreo 70 de km / o ora de mers cu taxi-ul. Chiar inainte de a intra in Ayutthaya am oprit sa vizitam un templu budist inalt de 50 de metri : Chedi PhuKhao Thong. Am putut urca pe turn pana pe la jumatate, de unde am avut o priveliste frumoasa asupra orasului.

Apoi am mers in Parcul Istoric Ayutthaya – care cuprinde ruinele vechiului oras, o „colectie” impresionanta de vreo 11 temple. Noi am vizitat 3 dintre ele, si anume Wat Phra Si Sanphet, Wat Maha Tha si Wat Yai Chaimongkhon (sa nu credeti ca le-am retinut numele, dar inainte sa intram in fiecare faceam poze la denumirea lui 🙂 ).

Cele mai impresionante lucruri vazute au fost capul lui Budha din copac din cel de-al doilea templu si sutele de statui ale lui Budha insiruite si imbracate in portocaliu,din cel de-al treilea templu – foarte simpatice si locul unde copiii s-au simtit cel mai bine, mai ales ca erau stropitoare de apa peste tot 🙂

Dupa 3 ore de vizitat tempe in Ayutthaya, ne-am suit in taxi si am plecat spre sud, in Pataya, o statiune pe malul marii. Am ajuns cu bine seara si…urmeaza o asociere cel putin ciudata de cuvinte : Birds and Bees, Cabbages and Condoms 🙂 Revenim cu explicatii 🙂

Iata cu ce au ramas copiii dupa ziua de vizitat ruinele – simpatice, nu ? 🙂