Scopul conferinței – atelier:

  • Informarea educatorilor, părinților și elevilor, despre metode practice de reducere a stresului în școli și stimularea dorinței de a învăta și bucuriei de a preda.
  • Identificarea de modalități practice prin care se poate reduce stresul din procesul educațional în România.
  • Conștientizarea efectelor educației fără stres asupra vieții profesionale în diferite domenii.

Obiective generale:

  • Prezentarea de metode pentru reducerea stresului elevilor și profesorilor.
  • Prezentarea de metode pentru dezvoltarea potențialului mental, ca o condiție prealabilă unei mai bune educări.
  • Prezentarea rezultatelor proiectelor “EUROPE” și “FRIENDS” – co-finanțate de UE și posibilitatea extinderii lor în cadrul programului “Erasmus+”
    • EUROPE: Ensuring Unity and Respect as Outcomes for People of Europe
    • FRIENDS: Fostering Resilience, Inclusive Education and Non-Discrimination in Schools.

Obiective specifice:

  • Identificarea nevoii de optimizare a funcționării creierului si dezvoltării emoționale corespunzătoare a elevilor, studenților, cadrelor didactice, managerilor și angajaților.
  • Prezentarea de metode pentru trăirea valorilor: integritate, compasiune și generozitate în viața de zi cu zi.
  • Trecerea în revistă a unor tehnici de meditație și a efectelor lor asupra creierului.
  • Prezentarea rezultatelor introducerii tehnicii psiho-fiziologice a meditației transcendentale, una din aceste tehnici, în școli din Marea Britanie, Suedia, Portugalia, Olanda, Belgia și Italia.
  • Identificarea de modalități prin care se pot adapta și implementa în România, practicile de reducere/eliminare a stresului din procesul educațional.

Program:

9.00 – Deschiderea Conferinței
9.15 – Educație fără Stres – soluții, Simona Baciu
9.45 – De-a arhitectura în școala mea – impactul spațiului școlii asupra elevilor și profesorilor, arh. Brîndușa Havași
10.45 – Optimizarea funcționării creierului în procesul de educație, Fred Travis PhD.

☕️ 10.55 – Pauză de cafea

11.10 – Demonstratie EEG (live), Fred Travis PhD.
11.45 – Implementarea programului FRIENDS, QuietTime / MT în Portugalia – Paulo Quadros Corte-Réal, Teresa Rodrigues de Sousa Palaré, Carla Gabriel dos Santos, Jose Miguel Lopes Boléu, Joana Vieira dos Santos PhD. , Luís Sérgio Vieira, Ph.D, Întrebări și răspunsuri
12,40 – Atelier 1 – „Cum ar arăta/funcționa un proiect Educație fără stres în România?„

🍽 13,05 – Pauza de masă

14,10 – Un sfert de veac de Educația fără Stres în lume, Peter Warburton.
15,00 – Leadership și legătura minte-corp, Jim Bagnola

☕️ 15,45 – Pauză de cafea

16,00 – Valori prin educație: Integritate, Compasiune, Generozitate, Radu Manolescu
16,30 – Rezumatul și importanta zilei din perspectiva mentalului colectiv, Vasile Zecheru
16,50 – Prezentare idei Atelier 1 – „Cum ar arăta/funcționa un proiect Educație fără stres în România?”
Atelier 2 – Soluții
17,20 – Concluzii și încheiere conferință

 

INVITAȚI

Livia Kägi

Coach Educational

Specialist în Comunicare, Managementul stresului și al conflictelor Livia este Fondator al conceptului “Love2Grow” – un sistem de dezvoltare bazat pe concepte și metode care asigură echilibru în viață și dezvoltare emoțională armonioasă.

Tamas Kanics

Președinte Solutions Ahead

Tamas Kanics este trainer, consultant și coach internațional în îmbunătățirea proceselor organizaționale, business management și resurse umane.
În 2009, Business Edu Awards i-a acordat premiul de „Cel mai popular trainer organizațional din România”.

Simona Baciu

Presedinte Fundatia Transylvania College,

Autorul cărții “The Theacher Within”.
Speaker, trainer și scriitor, este un lider vizionar și inovator în domeniul educației, preocupat de starea de bine a profesorilor și elevilor

Fred Travis, Phd.

Specialist în neuro-științe și directorul Centrului pentru Studiul Creierului, al Conștiinței și Cogniției la Universitatea de Management Maharishi, SUA.

Misiunea centrului pe care îl conduce este să studieze schimbările în creier asociate dezvoltării unor stări superioare în dezvoltarea umană

Brîndușa Raluca Havași

Arhitect coordonator de programe „De-a arhitectura” pentru regiunea de vest a țării, asistent de cercetare la Universitatea Politehnica Timișoara.

Arhitect voluntar din 2013, Brîndușa a pilotat primul proiect „De-a arhitectura în școala mea! Clasa mea de vis! ”, implementat în anul școlar 2015-2016 la Liceul de Arte Plastice din Timișoara.

Joana Vieira dos Santos, Phd.

Doctor în psihologie, specialitatea psihologie socială și organizațională. Profesor asistent la Universitatea din Algarve, Catedra de Psihologie și Științele Educației,
Portugalia.

Conducator de cercetari pentru masterat la aceasta Universitate. Membru în comisia de evaluare a programului FRIENDS.

Luís Sérgio Vieira, Ph.D
Doctor în Psihologie Educațională la Universitatea din Algarve. Directorul Serviciului de Psihologie de la Universitatea din Algarve, Portugalia, coordonatorul echipei de evaluare în programul FRIENDS.

Specialist în psihologie pozitivă și vocațională. Masterat în Științele Educației la Universitatea din Coimbra.

Carla Gabriel dos Santos

Psiholog clinician, specializare tineri în situații de risc. Președinta Asociației Părinților la Școala “Dr. Alberto Iria”, Portugalia, care participă în programul FRIENDS .

Principalul domeniu de interes este participarea familiei și a comunității la promovarea sănătății și a succesului în educație.

José Miguel Lopes Boléu

Directorul Grupului de școli “D. Dinis”, Quarteira, Algarve, Portugalia, care participă la programul FRIENDS. Crede în necesitatea testării ideilor noi în educație dacă sunt susținute științific, cum este cazul programelor EUROPE și FRIENDS.

Teresa Rodrigues de Sousa Palaré
Profesor la grupul de școli Dr Alberto Iria, Olcao, Faro. Doctor in Biologie Marina – Universitatea Algarve – Portugalia.
Coordonator al programului Quiet Time/TM. Răspunzătoare de candidatura la programul UNESCO privind bunele practici în educație și de pregătirea pedagogică a viitorilor profesori.

Paulo Quadros Côrte-Real
Profesor la grupul de școli Dr Alberto Iria, Olhao, Faro, Portugalia. Doctor în Design, Universitatea de Arte și Design Lisabona.

A început programul Quiet Time în școala sa în 1999. Este Director Național pentru implementarea programelor EUROPE și FRIENDS în 19 școli din Portugalia .

Peter Nigel Warburton

Master în Științe Sociale și Politice la Universitatea Cambridge, Anglia, membru al Institutului pentru Leadership și Management din UK.

Expert în știința și tehnologia dezvoltării conștiinței și președintele Fundației Maharishi din Marea Britanie.

Jim Bagnola

Expert internațional în leadership, specializat pe influența modelelor de gândire asupra sănătății, fericirii și succesului în muncă și viață. Este Executive Coach pentru liderii multor companii din Fortune 500 SUA, președintele grupului Leadership International și un bun prieten al României.

Radu Manolescu

Cofondator KMTrust România, a studiat leadership la Universitatea Harvard.

Este foarte activ în dezvoltarea valorilor precum integritate, compasiune, generozitate în întreprinderi și școli.

Vasile Zecheru

Doctor în economie, specializarea management. Director general al Curţii Constituţionale 1999-2012, cadru universitar.

Autorul mai multor cărți de referință și mentor erudit în domeniul spiritualității. Consideră că performanța unei națiuni depinde de claritatea mentalului colectiv.

PARTICIPANȚI LA CONFERINȚĂ

“Cred că este dorința fiecărui părinte să-și vadă copilul devenind un adult fericit, împlinit cu ceea ce face și având relații armonioase cu sine și cei din jur.
‘Educație fără stres’ poate fi un vis devenit realitate, așa cum ne-a demonstrat această conferință: elevi, părinți, cadre didactice și echipa managerială a școlii, cu toții participând cu bucurie și ‘în liniște interioară’ la procesul educativ. Rezultatele concrete, solidele argumente științifice și experiențele personale ale speakerilor invitați au făcut ca această conferință să fie ‘una din luminițele de la capătul tunelului’ și să dorim în România cât mai multe astfel de programe reușite bazate pe MT. Tot ce avem de făcut este primul pas! Fiecare putem face o diferență pentru noi înșine, familiile noastre și cei din jur! “

Catia, părinte

„Când am plecat de la conferință am simțit că pot să fac multe pentru a mă îmbunătăți ca om. Multe din noțiunile aflate acolo au fost noi precum meditația transcendentală sau modul cum se modifica creierul pe parcursul vieții. Știam de existența meditației, însă meditația transcendentală m-a făcut să privesc diferit aceasta practică, a meditației. M-a făcut să încerc să mă dezvolt și pe alte planuri.”

Ștefan, student

„Conferința despre educație de la Cluj a avut un rol practic pentru mine, fiindcă am văzut pașii concreți făcuți în altă țară, Portugalia pentru ca un vis să devină realitate. 

Am plecat de acolo impresionată de efortul realizatorilor care s-au gândit la toate amănuntele pentru ca noi, participanții, să împărtășim bucuria unei educații fără stres cu cei care au obținut-o deja. „

Teodora Luminița, părinte

„O conferință care mi-a adus o nouă perspectivă asupra tehnicilor de relaxare, îndeosebi asupra meditației. Prezenta delegației din Portugalia, cu un studiul efectuat de aceștia asupra elevilor și profesorilor, aduce dovezi bine fundamentate despre efectele acesteia asupra reducerii anxietății și creșterii performantelor școlare la elevi. Profesori de la universități de prestigiu din Europa ne-au prezentat de asemenea rezultatele unor studii care dovedesc îmbunatățirea capacității de concentrare și a stării de bine. Rămâne să vedem cum putem îmbunătăți și noi sistemul educational…”

Consilier școlar Anca Henzulea

Sprijinul Dvs a fost esențial. Fară el nu am fi putut duce la bun sfârșit această inițiativă în felul în care a fost gândită și implementată. 

VĂ MULȚUMIM.